8 månader!

Kommentera

Igår blev minsta stjärnan 8 månader. 

Och passande nog var vi på Bvc på 8månaderskontroll. Hon vägde 8800 och var 68 lång. Helt perfekt alltså! 
Nu känner vi att det är dags att introducera fler mål mat per dag. Har i princip helammat henne tills nu. ( på ett ungefär har hennes intag bestått av 70% amning och 30% riktigt mat;). Men det börjar slita på att ge näring till den här damen. Så nu är målet att bara amma på kvällen/ morgonen och ta bort nattamningen tyckte BVCsköterskan.
Då kommer hon förmodligen bli mer intresserad av att äta mat. Vi måste även få in bättre rutiner på dagarna. Så det är ungefär det vi jobbar mot. Vi testade igår att skippa amningen på natten men det gick inte så jättebra om jag säger så.... 
Man måste helt enkelt vara konsekvent och ha tålamod. Det har inte jag klockan två på natten. Vet ju att hon somnar direkt hon får äta. Men det skulle vara så skönt om vi alla fick sova en hel natt. För hon har på senaste tiden börjat käka mycket på nätterna. 
Så lösningen är nog kanske mer mat och bättre struktur på rutinerna. Jag hoppas det. 
Det kommer nog vara kämpigt några nätter framöver. Men jag är hoppfull! 
När vi fått bort nattamningen ska hon få börja sova i spjälsängen. Men en sak i taget... ;)

Belle går också igenom en slags period där vi har haft några duster jag och hon. Inte roligt. Får dåligt samvete även fast jag vet innerst inne att jag måste sätta gränser. Jag kan inte låta en 2åring bestämma över mig. Det testas många gränser från hennes sida. Igår på eftermiddagen kände jag mig helt handfallen och visste inte hur jag skulle lösa situationen när det utbröt ett mindre kaos här hemma. Ville bara att Johan skulle komma hem och bidra med lite pedagogik och stöd. Ironiskt nog satt han i ett sammanträde om kaoshantering hela eftermiddagen 😂 livet alltså. Älskar det men ibland vill jag bara gömma mig i ett mörkt rum tills stormen lagt sig. Det är väl det som är charmen med det hela;)