24 december

Kommentera
Barnen sover som stockar efter denna julafton. Jag ska snart göra dom sällskap.
Tjejerna har haft en toppen dag. Dom har haft turen att få träffa tomten 2 ggr .
Vi delade upp våran jul och firade först hos Johans familj och sedan hos min. Vi har ju båda stora familjer med 3 syskon var så vi vill ju hinna träffa alla under en och samma dag. Tack och lov har vi ju båda familjerna i samma stad så det gör det möjligt utan krångel. 

Vi startade dagen med att fara på gympasalen med alla barn. Där fick dom springa av sig en stund. 


Efter lunch och lek kom tomte nummer 1 på besök. Belle som tidigare varit lite reserverad när det gäller tomten tyckte inte det var några konstigheter iår. Elsie däremot ville mest inspektera den rödklädda mannen på avstånd. 

När några klappar var öppnade åkte vi vidare till Lugnet och kom fram lagom till Kalle Anka. (Som ingen tittade på, men vad vore julen utan Kalle som bakrundstv;)
När julbordet var avklarat var vi mätta. Elsie somnade dock mitt i allt ätande. Tösen hade nämligen inte ro att sova något tidigare under dagen, men tydligen passade det ypperligt att somna när hon satt och slickade smör på mackan🤣

Tomte nummer 2 gjorde Entré och sedan var julklappsöppningen igång. Barnen, främst Belle, slet upp alla paket i rasande fart och när det var slut frågade hon om det inte fanns mer. Vad har vi uppfostrat för barn egentligen?;) Tur det bara är jul en gång per år så man får lära dom lite vett och etikett dom resterande 364 dagarna🤣


Och så klart spelade vi julklappsleken. Det var premiär för Belle iår och hon fixade det galant! Det märks hon är stor nu. Reglerna var inga konstigheter och jag var lite osäker på hur hon skulle reagera när någon skulle TA hennes paket. Men det var inga problem. Hon sa t o m varsågod. Här på bilden sitter hon brevid sin morbror. 

Det blev en lite senare kväll för tjejerna och för en timme sen somnade dom ovaggat. 
Jag avvek också lite tidigare än resten av gänget.  Har varit SÅ trött. Min hjärna gick verkligen på julledighet i fredags klockan 17. Har haft svårt att tänka klart och jag känner bara hur den här ledigheten kom precis när jag behövde det! 

GOD JUL PÅ ER❤❤❤