onsdag

3 kommentarer

Min älskade familj! Vi är inne i en period där barnen helt ärligt inte samarbetar speciellt bra. Elsie måste vara inne i någon slags separationsfas där hon ska vara i min famn exakt hela tiden. Är jag inte inom synhåll blir jag påmind direkt ;) Det är mycket "mamama"  hela tiden. Då får jag lite dåligt samvete över att jag inte kan ge Belle egen uppmärksamhet. Belle har börjat få mycket egen vilja och vill bestämma precis allt. Tror hon känner på sig att mamma inte har riktigt fokus på henne hela tiden och det gör att hon vill fånga min uppmärksamhet från Elsie. 
Även om barnen har börjat leka och kan roa varandra så betyder ju vänskap även bråk! Ja dom bråkar och klöser och puttar varandra. Det här är en ny del i föräldraskapet. 
Okej , det är inte precis så illa det låter men det är en tuffare period. Känner mig trött och ibland gruvar jag mig för att komma hem från jobbet bara för det är så här JUST NU! Det är en krävande period, helt ärligt. Älskar mina barn men älskar inte denna tid.  
Hoppas jag inte är ensam om att känna såhär. Skäms ibland då barnen har  varit så himla efterlängtade. Är ju jävligt privilegierad med två fina friska barn❤

Vet ju att sånt här går över och om förhoppningsvis ett par veckor är det över. Men det tar energi att medla, läsa av behov, tillgodose behov, trösta, förhandla om varenda liten grej, muta, förklara, försöka förstå och vara pedagosik EXAKT varenda minut. Hur gör man? Tips önskas gärna från supermorsor till en som vill vara bättre...

 
1 Lisa:

skriven

Du är inte ensam! Sixten har också haft en mycke jobbig period och dom har bråkat mycke, bråk om leksaker och bråk om ärvda kläder 😂🙈 men börjar faktiskt bli lugnare så håll ut de blir bättre 😘

2 Lisa:

skriven

Du är inte ensam! Sixten har också haft en mycke jobbig period och dom har bråkat mycke, bråk om leksaker och bråk om ärvda kläder 😂🙈 men börjar faktiskt bli lugnare så håll ut de blir bättre 😘

Svar: Konstigt nog känns det bra att höra att man inte är ensam🙊 Skönt att det går åt rätt håll, har redan idag märkt framsteg, men kan ju lika gärna bli ett bakslag imorgon😂😘
lindaforsgren.blogg.se

3 Ellinor:

skriven

Du är den bästa mamman till dina barn, glöm aldrig det. För dom är du en supermamma - bäst i världen. Lovar att alla har känt eller känner som du nån gång! Jag gör det också, trots att jag ”bara” har ett barn. Tycker alla som klarar av mer än ett är superhjältar! 😅❤️

Svar: Tack Ellinor❤ Det har du ju faktiskt rätt i. Ska ta med mig det dom gånger man tvivlar på sitt föräldraskap😘
lindaforsgren.blogg.se