28 april

En kommentar
Jag känner mig lycklig. Maria frågade mig ikväll hur jag mådde. Och jag kunde inte komma på en enda dålig grej i mitt liv som tar energi just nu. 
Att säga att allt är perfekt, det går inte, men jag är i grund och botten lycklig och tillfreds över livet just nu. (Med betoning på just nu.Jag vet att allt går i vågor och perioder) 
Det kommer sämre tider och det kommer bättre.  Så är det och så kommer det alltid vara. Skillnaden är bara den att jag är inte rädd längre för dom sämre perioderna. Jag vet att jag fixar det också. Med den insikten vågar jag njuta av perioden där jag känner lycklig. Att kunna vara  i nuet. Framtiden hanterar jag sen. För just nu vet jag inte vad den innebär men jag vet jag hanterar det. 

Det är himla svårt att njuta av allt det fina i livet om man ständigt tänker på det som kan hända i framtiden. Det kommer kanske skitsaker längre fram. Oftast är det inte så farligt. Oftast händer det inte ens...


 
1 Mary:

skriven

Tack för igår gullet 😘