Helg!

Kommentera

Belle somnade tidigt ikväll. Hon somnade mitt barnprogrammet på tvn. Det brukar hon aldrig göra. Men den senaste veckan har hon somnat senare än vanligt på kvällarna och så har hon sovit för lite på dagarna. Så jag tror hon kände själv att hon var trött för hon gjorde tecknet för sova flera gånger.

Jag och Johan är också lite trött idag. Vi kom hem vid 01 inatt. Minns inte sist jag var vaken så länge. Tyckte ändå jag höll ut bra! Måste vara för jag hade en riktigt trevlig kväll.

Hittade till slut en klänning som kändes bra. Det är en utmaning att klä sig med en liten kula. Jag har inte så mycket gravidkläder (Förutom ett par jeans, två leggings, ett par mjukisbyxor som kommer från mammaavdelningen). Det mesta funkar om det är stretch och en storlek större.

Nu har jag börjat känna mer tydliga rörelser i magen. Min moderkaka låg tydligen i bakvägg nu så det ska vara bebisen jag känner. Det är lika spännande denna gång. Försöker fantisera om vem det är som ligger där inne och det är på något sätt ännu svårare när vi inte vet kön. Jag tycker det känns lite mer spännande att inte veta.
Det andra som är spännande med just denna graviditet är ifall det blir en 16-bebis eller 17-bebis. Vilket år blir hen född? Det är ju verkligen på gränsen. Belle föddes ju i vecka 39 (alltså en vecka tidigare). Kommer denna bebis också gör det? Tänk om vi åker in på BB på julafton? Nyårsafton? Eller kommer jag få testa hur det känns att gå över tiden?