1 december

Kommentera

Vi startade såklart dagen framför tvn och årets julkalender! Känns så roligt med jul nu när man själv har barn. Att få uppleva julen genom barnen. Hade ett tag tänkt  göra någon slags julkalender till Belle men vi tror hon är lite för liten än. Johan testade att köpa en chokladkalender till henne men hon förstod inte principen och rev upp allt på en gång. Nästa år är hon kanske redo! Är rädd det blir mer tjaffs än kul🙈 


Annars har veckan varit rätt märklig efter mormors bortgång. Det har väl inte sjunkit in riktigt då det gick rätt fort. Vi visste hon var sjuk på något vis. Men att det kanske skulle gå att åtgärda. Men bara för några veckor sen fick vi reda på att hon fått cancer i magen och den dessutom hade spridit sig. Efter det beskedet försämrades hon mycket fort. Såg skillnad på henne för varje dag. 

Hennes bortgång har satt igång så mycket andra tankar hos mig. 
Tänker mycket på hur hon mådde i slutet? Hon var ju helt klar i huvudet men låg mest och sov. Hade hon ont? Hur känns det att veta att man ska dö? Får man panik? Eller är det som kroppen och huvudet bara vet vad som ska hända och man finner en slags ro med det?

Tänker mycket på familjen och den dagen mina föräldrar blir gamla. När det är jag som sitter brevid min mor som ligger på samma plats som mormor gjorde. Jag vet att det är lääänge kvar men tankarna har hamnat där...

Jag är så himla familjekär och älskar verkligen att vi står så nära varandra. Vill leva mitt liv tätt intill både min och johans familjer. Det är nog det absolut det viktigaste och meningen med mitt liv. Därför KÄNNS det så mycket när en medlem inte finns längre. 

Men lika självklart som att födas är det att dö. Det är så. Och min mormor har levt ett långt och bra liv. Och det är naturens gång. Jag vet ju det.