Elsie !

Kommentera

Tänka sig att våran lilla Elsie redan är inne på sin 7e månad? Hon är en väldigt lugn liten bebis. Hon är mest nöjd med att få hänga med. Hon sitter rätt stadigt själv nu men tippar omkull emellanåt. Så hon sitter inte riktigt HELT själv än. Hon har börjat försöka dra sig framåt men kommer inte så långt. Ibland kommer hon upp på alla fyra, men inte mer än så.


Hon får en portion gröt på dagen. Resten ammas hon. Vill inte ge henne så mycket mer fast föda eftersom magen krånglar lite så här i början.
Sover fortfarande bra på nätterna, tätt intill mig ;) 

Vi har börjat få lite mer struktur om dagarna och oftast ser det ut såhär;

- Vaknar vid 06 och då äter hon ordentligt.
- 07.30 blir hon trött igen och sover en liten stund.
- Äter och är vaken framemot 10 och då sover hon oftast en längre stund.
- 11-13 någonstans äter hon gröt 
- vid 14 blir det en sovstund igen
- Äter och är vaken.
- ibland sover hon även en lite powernap vid 16 (beroende på hur länge hon sover på em. 
- klockan 19 sover hon för natten. (Med något uppvak vid 20-21 för lite amning)
- Ammas på natten 1-2 gånger. Men jag vet faktiskt inte när var och hur 😅 Hon sover nu som sagt tätt intill mig och "kiosken" är alltid öppen. 

När magen har kommit igång så kanske vi utökar med ett till mål mat om dagen. Men vill inte stressa. Längtar till viss del att sluta men samtidigt vet jag att tiden går fort och jag inte behöver ha så bråttom. Har verkligen varit tudelad i mina känslor angående amningen denna gång. Älskar det men tycker det är jobbigt emellanåt. Vi får helt enkelt se. Kommer säkert inte sluta på ett par månader till iaf. Tiden får utvisa och Elsie får styra lite. 

Skriv inläggstext