Måndag!

Kommentera

Det känns som vi har fått in en bra rutin kring kvällsnattningarna och båda barnen sover oftast innan 19. Det gör att vi får lite tid för oss själva på kvällen och den stunden är guldvärd. Elsie kan vakna till ibland och måste äta en liten skvätt men somnar fort om igen. Sen vaknar dom vid 06. (Förutom Elsie som alltid vaknar vid 04 pga blöjan). Imorse somnade hon om vid 05.30 igen och sedan sovde vi till 08.

Men jag är ändå nöjd över nätterna. Hon har inte ätit alls på nätterna senaste veckan. Vi samsover fortfarande och jag har faktiskt ingen plan alls på att sluta med det. Inte än. Tror det är just DET som gör att vi får sova bra på natten. 
Första veckorna (när hon var nyfödd) satt jag upp och sov med henne i famnen. Jag sovde visserligen inte bra , men det gjorde hon;) 

Nåväl, inom sin tid är hon redo för spjälsängen som har stått bäddad sen innan jul😂 
Belle sovde inte speciellt mycket i spjälsängen heller. Hon gick i princip från våran säng till juniorsäng direkt. Och det var aldrig några problem att vänja henne vid det. Så jag känner inte mig orolig att Elsie kommer sova i våran säng tills hon flyttar hemifrån;) 


Idag har vi haft våran första semesterdag tillsammans. Vi var en stund på djurparken på förmiddagen, sedan åkte Johan och Belle till stugan och jag höll på med tvätt och började plocka fram lite grejer vi behöver till resan. När vi var klara med det åkte vi till stugan vi också och åt middag. Ungarna somnade i bilen påväg hem och det var bara att förflytta dom till sängen när vi kom hem. 


Nu ska jag snart lägga mig och sova också. Elsie lär väl göra morgon kring 04.. ;)