Packning

Kommentera

Här hemma har vi börjat förbereda oss inför resan. Har börjat packa och försökt få någon ordning på allt vi ska ha med oss. Det blir en hel del när man har små barn. Vi ska försöka klara oss med en vagn bara. Tror det kommer gå bra eftersom vi bor nära allt.  100 meter till strand, bad och centrum. Kommer även ha med mig sjalen och/eller selen. 

Och sen tror jag vi inte kommer göra några längre utflykter utan det blir nog mest att hänga vid poolen/stranden. 

Lilla Elsie blir ju 6 månader nästa vecka. Helt otroligt vad tiden går fort.

Det händer så mycket med henne. Hon kan sitta själv kortare stunder och greppar allt hon ser. Vi har testat ge henne lite mat men det åker bara ut ur munnen igen. Däremot är hon jätteintresserad av att smaka på våran mat. Smaka men inte äta 😂 hur nu det går ihop. Om drygt en månad ska jag ju börja jobba lite så jag hoppas hon har börjat äta något mål mat iaf. Känner ingen stress att sluta amma längre, men det skulle vara skönt att veta att hon får i sig något även om jag inte är närvarande. Men det löser sig. Det är ju några veckor bort och det händer mycket i en bebis liv på så kort tid. 

Jag försöker att inte jämföra barnen men dom är allt bra olika varandra. Belle började ju käka allt hon kom över direkt, medans Elsie är lite mer svårflirtad;)

Men Elsie är världens gladaste och goaste bebis (såklart;) och hon skiner alltid upp som en sol direkt hon får ögonkontakt med någon. Jag njuter verkligen av den här bebistiden. Tänker inte så mycket "framåt" hela tiden. Med Belle var man ju så peppad på alla nya steg.. typ första gången dom vänder sig, när dom får börja äta mat, när dom börjar krypa, gå... Ja ni vet. Den här gången vet jag ju att det kommer hända. Dom behöver inte ha så bråttom. Tiden går ändå för fort. 
Om 6 månader till är hon ju ett år och jag vet ju hur snabbt det går...