Tisdag

Kommentera

Långhelgen är över och åter till vardagen. Idag tar jag och Elsie bara det lugnt här hemma.  Belle var rätt peppad imorse på förskolan. Det var inga som helst problem att få på henne ytterkläderna. Hon har ju frågat varje morgon dom senaste dagarna om hon ska få fara på förskolan. Det är ju ett gott tecken. Eller så tycker hon det är för tråkigt här hemma;)


Jag känner mig lite hängig. (Har någon seg förkylning i kroppen som varken bryter ut eller ger med sig). Så det blir nog bra för henne att få busa av sig. Känner mig inte som en så rolig mamma som inte har orken att hänga med i hennes tempo.

Och Påtal att vara mamma. Jag har nog inte riktigt greppat det faktum än. Känner mig ibland inte som en mamma. Fast jag tror ändå jag är en helt okej mamma. Men vad vet man. Man gör sitt bästa och jag är rätt nöjd med min prestation. 
Men jag vet det är vissa delar JAG måste jobba med.

- Jag måste våga sätta ner foten lite oftare. Ibland  (utan jag märker det) tar Belle chefsrollen här hemma. Och jag liksom bara följer med. Johan är betydligt bättre än mig på sätta gränser. Jag är lite för lat. Jag är medveten om det. Men jag måste verkligen försöka ta vissa strider.

- Jag måste tänka på vad jag säger! Det slinker med svordomar ibland och jag gillar det inte.  Jag måste försöka bli lite mer pedagogisk också. Tur Johan även där kan backa upp. "Tänk på vad du säger Linda " pikar han ibland 😂. 

Däremot är jag bra på vara aktiv med barnen. Jag drar mig inte för att hitta på saker med dom. Är gärna ute, leker och försöker roa dem (mest belle just nu, elsie är ju så liten;) Jag har också ett bra tålamod och blir sällan arg eller uppstressad. Jag ger mycket kramar och kärlek och famnen är alltid tillgänglig för dem. Det tycker jag nog är det absolut viktigaste som föräldrar.  Skapa ett TRYGGT hem och vara en trygg förälder. Sen får man jobba på dom andra egenskaperna. Man kan nog ändå inte bli perfekt. Men vet man sina brister kan man iaf försöka bli bättre.