Onsdag!

Kommentera

Vet inte varför men jag trivs betydligt bättre i vårat hem på hösten/vintern? Trivs ju naturligtvis i vanliga fall också. Men på alla ställen jag bott har jag på något sätt trivts bättre när det börjar bli mörkt ute. Man tänder mer lampor, ljus och myser till det på ett annat sätt. Det är kanske bara det...


Vi funderar lite på att byta golv här hemma. På nedervåningen. Samt måla våran trapp. Det känns som något som skulle göra stor skillnad. Vi har bott här i 3 år och har inte gjort speciellt mycket den senaste tiden. Och det har nog varit klokt. Två barn på mindre än 2 år har inte gett så mycket utrymme åt annat.
Vi är ju sugen på ett större hus. Men det gäller ju att det rätta ska dyka upp. Känner mig rätt kräsen så vi bor bra och inte har bråttom. Man vet ju inte hur länge det tar... tills drömhuset dyker upp. Det kan ju ta några år. Så tills dess kan man ju få njuta av nya golv och en icke furufärgad trapp;) Vi satsar på dra igång det projektet tills efter jul. Om inget annat händer. Man vet ju så lite om livet;)

Vi har haft en mysig eftermiddag i regnet. Elsie sovde en stund på så jag passade på att baka lite bullar. Belle var rätt nöjd med att kavla en bullbit och se Madicken.

Hon är verkligen förtjust i alla Astrid Lindgrens berättelser. Pippi, Emil, Saltkråkan och nu Madicken. Hon ser väldigt lite tecknat. Hon gillar det helt enkelt inte. Men inte mig emot. Jag tycker också om att se Pippi och allt det där.

Nu väntar jag på att Johan ska vara klar med sitt så ska vi se lite Modern Family. Typ den bästa serien jag vet. Nästan.