Söndag!

En kommentar

Det var en peppad tjej som stegade in på ishallen igårförmiddag för att få testa åka skridskor för första gången! 

Hon tyckte det var lite läskigt första stunden men det tog inte länge innan hon blev modigare. Tror hon var mest rädd för att ramla. Men när hon hade gjort det några gånger (och sett andra barn göra det utan göra illa sig) så gick det lättare. 
Barn lär sig fort och om några gånger till så tror jag hon säkert kan åka lite själv. 

Efter skridskopremiären åkte vi förbi lilla bageriet och köpte med oss morotskaka. Och det var tur för vi hade mycket besök igår. Så mysigt! Först kom Johan mamma förbi, sedan mamma, pappa och min mormor och Andreas och Moa. När det närmade middagstid kom Liza, Markus och Fred förbi med pizza. När barnen somnat så sätt vi bara och pratade och drack lite vin. Tror jag kom i säng vid 23.30. Barnen vaknade 06 och även om jag bara fått 6 timmars sömn inatt känner jag mig så GLAD och PIGG. Gårdagen gav verkligen energi. 

Även om mat och sömn är vår primära energikälla tror jag det är minst lika viktigt att tanka den på andra sätt. Genom att ha roligt, umgås och bara vara. 

Idag har vi inga planer alls. Bara ta det lugnt och se vart dagen tar oss. Inga måsten. 

 
1 Dessi:

skriven

Vad roligt att läsa om hur ni har det. Heja med skridskor Belle. Ha det så bra och hoppas vi ses snart :-).