Fredag

Kommentera
Och så var det fredag igen. Har snart avverkat min första vecka på jobbet. Minst sagt svettigt har det varit. VARMT och mycket att göra. Elsie har dessutom kommit in i en period där hon ska vara vaken på kvällarna/nätterna. Hon har blivit lite förkyld och är allmänt orolig. Lite ledsen och har svårt att varva ner. Känns inte som en bra kombination med dålig sömn och nästan 10 timmar på jobbet om dagarna. 
Hoppas hon återgår till sina normala sömnrutiner snart. För den här mammans energi börjar dippa... 
TUR man inte vet alla dessa faser, ett barn går igenom, innan man får barn. Då hade jag blivit lite avskräckt😂 Men konstigt nog glöms det bort när det väl är över...

Om nu barnen sover som vanligt ikväll och inatt så ska jag och Johan äntligen se dom två sista avsnitten på handsmaids tale. Ska köpa orimligt mycket lösviktsgodis till det. Vi behöver verkligen en sån kväll ikväll. Socker och serier är den bästa återhämtningen jag vet. 🙊 

Hursomhelst, igår var jag och åt middag på skogskåtan med Andrea,Liza och Lisa. Supermysigt även om jag var rätt trött. Konstigt nog får man lite ny energi av att GÖRA saker. För känner mig ändå rätt pigg trots 4.5 timmars sömn inatt. Elsie tyckte inte mamma skulle få sova klockan 22 igår;) 

I helgen har vi inga planer och det känns skönt! Försöka vila och umgås med barnen. Har försökt få Johan att fara och hitta på något. Han har nämligen fullt upp på dagarna (och nätterna). Han om någon behöver lite tid utanför hemmet. ❤