Möhippa

Kommentera
ja, vart ska jag börja? Min lördag blev inte alls som jag tänkt om jag säger så;)

Jag klev upp tidigt med barnen i lördags. Vi sovde i stugan och redan klockan 06 steg vi upp .Kände mig trött, dels efter en tidig morgon och dels för att jag jobbat rätt intensivt senaste veckorna. Skönt med en lugn helg med andra ord. 

Efter kaffe och välling tyckte barnen vi skulle gå ut och när vi varit ute en stund så hör jag musik. Är det från stugan en bit bort det kommer måntro? Med tanke på att dom hade en stor fest kvällen innan? Efterfest? Vad vet jag. Men frågan blev snabbt besvarad när Liza och Maria kommer fram. Blev så chockad men förstod ju direkt vad som var på gång. Hade inte alls räknat med en möhippa NU. Vi gifter ju oss inte förens om 2 månader! 

In i bilen och när jag kommer fram till destination nummer 1 väntar en brakfrukost med vänner! 
När chocken lagt sig och magarna var mätta begav vi oss på destination nummer 2. Hade ingen aning om vad vi skulle göra men förstod det var någon fysisk aktivitet då tjejerna hade träningskläder. 





Var helt säker på att vi skulle forsränna. Har gjort det en gång och det var inte kul! Men som tur va skulle vi inte göra det. Men nerverna hann inte hålla sig på lagom nivå speciellt länge, för det visade sig vi skulle köra höghöjdsbanan! Och jag som är så höjdrädd! 
Men man kan ju inte banga på aktiviter på sin egna möhippa så det var bara att ladda upp och be en snabb bön att träden och linan skulle hålla. Och det gick!! We did it! allihopa!
En parantes, är så glad att aktiviterna inkluderade ALLA och inte bara mig. Det är jag nästan mest nöjd med med min hippa. Att alla kände dom fick vara med, ingen lämndes åt sidan och vi umgicks TILLSAMMANS. alla hade ju inte träffat varandra innan men upplevde verkligen gemenskap ändå. 

Efter höghöjdsbanan pustade jag ut och tänkte att nu är det nog över.....tills vi gick till jättegungan. Har tyvärr ingen bild på den men den var vidrigt att se den. Tänkte att det här kommer jag aldrig fixa. Tänk er att hoppa rakt ner för ett stup och sedan svingas i 2 trådar i raketfart. Men som sagt, man kan ju inte banga på aktiviter. Jag va först ut och när jag stod där på kanten ville jag ångra mig. Men sen var det som bara kroppen kastade sig ut och Vilken sjuk känsla!!! Det var typ kul? Kände inte igen mig själv i den känslan. Tror faktiskt inte jag är höjdrädd, egentligen? Alla tjejer fixade gungan och det var bra gjort av oss. 

Efter dessa äventyr var vi hungriga och det dukades upp den bästa buffén jag ätit.  Hur har dom hunnit ordna allt det här?❤

Senare åkte vi in till stan igen och lekte en lek och efter det bad på missionskyrkan. Välbehövligt. Och jag fick äntligen ta av mig mammas träningskläder hon skickade med😂
När vi var rena och fina(re) gick vi på stadskällaren och åt middag. 
Sedan slutar bildspelet men kan säga som så, det blev en blöt kväll för den blivande frun och hon va inte hemma förens 02.40😂 

Så jäkla glad. Tacksam. ❤